Åh katten!

Så, hur gick det nu för sigrid med halsen? Hon fnös och frustade, nästan kräktes ju när vi kom hem i söndags.

Jo, det gick såhär:

Dagen efter att vi kommit hem så fick jag ta med mig Siggan (Sigrid) till tant vetrinären. Hon undersökte henne, men kunde inte se något i halsen på henne. dock så var hon märkbart irriterad vid beröring av halsen. Så, hon blev nedsövd.
I min äsklingskises hals hittade de ett 10 (!!!) centimeter långt grässtrå. Det satt fast upp, bakom näsan. Hon hade aldrig fått ut det själv, det skulle blivit infekterat...och sen kanske hon kunde dött. Hemska tanke!

Det kostade en ganska så rejäl slant, men det är hon värd. Min kattskatt!

Och vet ni vad? I dag sprang jag på henne på nere vid altanen och hon satt glatt och smaskade i sig en vad jag gissar kan ha varit en kopparorm!

Ja, jösses....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0